Näringslivsforum Skövde

Plats: Skövde Kulturfabrik, Rådmansgatan 28, 541 45 Skövde

Arrangör: Näringslivsforum Skövde

Härmed kallas medlemmarna till Näringslivsforums årsmöte den 29 mars
Vi bjuder på lunch kl. 11:30 och sedan startar stämman kl. 12. Efter årsmötet gästas vi av Sparekonomerna Peter Hjalmarsson, Johanna M Johansson samt premiumrådgivare Elin Zell från Nordea som ska guida oss i det ekonomiska läget som råder.

Årsredovisning samt annat material från revisor färdigställs under mars och kommer att presenteras på mötet. Eventuella motioner eller frågor skall vara styrelsen tillhanda senast den 15 mars.
Årsmöteshandlingar kommer att finnas publicerade längre ner på denna sida för nedladdning senast två veckor innan.

Mikro och Makro med Peter och Johanna
Detta innebär ett avstamp i det senaste decenniets nollränte- och låginflationsregim och övergång i Corona, 2022 med rekordhög inflation och aggresiva centralbanker. Syftet är att företag ska ha kontroll över och få avkastning i sin likviditet. Vi gästas också av Elin Zell, Premiumrådgivare på Nordea, som kort berättar om vad vi som privatpersoner kan tänka på i detta ekonomiska läge.

Preliminär tidplan
11:30 - 12:00 Näringslivsforum bjuder på lunch
12.00 - 12.50  Årsmötesförhandlingar
12.50 - 13.30 Föreläsning från Nordeas sparekonomer